Friday 14 November 2014

Kekuatan

Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal, tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah pudar. Walaupun kekadang kita jatuh terduduk dengan ujian yang tak mengenal penat, dek semangat kita bangkit berdiri mengharung badai kehidupan. Lihat saja kehidupan manusia yang lahir tanpa kesempurnaan. Masih ramai si buta mengurut kaki yang sempurna, masih ramai si kudung yang melukis tanpa jari, masih ramai antara mereka yang punya semangat tinggi lantas mencipta kekuatan luar biasa untuk meneruskan kehidupan dari kita yang punya segala.

Bersemangatlah!Usah terlalu risau dan kusut lalu keluh kesah dengan urusan dunia yang tak pernah sunyi hingga kita terkadang lupa sedang kekuatan untuk melalui apa yang ada dalam kehidupan hari ini adalah dari Nya yang mengatur juga merencana. Bersemangatlah untuk terus kuat hidup dengan mempertahankan nilai-nilai kebaikan yang kita ada. Bersemangatlah untuk terus kuat hidup demi memperjuangkan prinsip-prinsip hidup beragama kerana akhirnya itu adalah matlamat sebenar kehidupan dunia. Bersemangatlah untuk terus kuat hidup menjaga apa yang kita cinta biarpun bukan milik selamanya. 

Di tengah-tengah perjalanan, kita adakalanya terkeliru dan khilaf dengan mainan dunia, tersepit dengan soal kehidupan, akur dengan gelombang dan arus, TETAP JANGAN LEMAH. Bisiklah pada hati agar hati ini tidak rajuk untuk tegar mencari kekuatan kerana hidup bukan untuk mengalah.       

0 comments: